بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه تعاونی مسکن اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان قم
نظر به درخواست تعدادی از اعضای محترم سازمان در خصوص رفع ابهام و آشنایی بیشتر اعضا در خصوص کیفیت و نحوه تاسیس تعاونی مسکن، به استحضار همکاران محترم می‌رساند ایده اولیه تشکیل تعاونی سازمان در سال ۱۳۸۹ توسط یکی از اعضای فعلی تعاونی مطرح گردید ولی بنا به بدلایلی در آن زمان این مهم عملی نگردید و با حمایت و موافقت اعضای محترم هیئت مدیره پنجم سرانجام به ثمر رسید.

پس از این در دو مرحله فراخوان توسط سازمان در سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ از اعضایی که سابقه مدیریت و یا فعالیت در زمینه تعاونی مسکن را داشته‌اند دعوت به عمل آمد که به عنوان هیئت موسس اعلام آمادگی نمایند که متاسفانه هیچ یک از مدعوین محترم اعلام آمادگی ننمودند. نهایتا به جهت جلوگیری از اتلاف وقت بیشتر و از دست رفتن فرصتهای مناسب ساخت و ساز، تعدادی از اعضای سازمان شخصا با پذیرش مسئولیت و صرف وقت و تقبل هزینه و با عزم و جدیت تلاش نمودند که نسبت به راه‌اندازی و تاسیس تعاونی مسکن اقدام نمایند.
هیئت موسس پس از فراز و نشیبهای بسیار موفق شد در تاریخ ۱۷/۸/۱۳۹۱ تعاونی مسکن اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان قم را رسما تاسیس و به ثبت برساند.
با توجه به محدودیتهای قانون جدید تعاونی‌های مسکن، و صلاحدید هیئت مدیره جهت رعایت حقوق کلیه اعضا مقرر شد عضوگیری تعاونی بر اساس تعریف پروژه‌هایمشخص صورت پذیرد، لذا مقرر شد از بین ۸ نفر اعضای هیئت موسس، آقایان مجتبی دلاوری پاریزی و علی قماشچی و محی الدین اسعدی بعنوان اعضای هیئت مدیره و آقای صابر مصورزاده بعنوان بازرس انتخاب شده تانسبت به تکمیل مراحل ثبت شرکت و تعریف پروژه و سپس عضوگیری تعاونی اقدام نمایند. هیئت مدیره نیز آقای محی الدین اسعدی را بعنوان مدیر عامل انتخاب کرده و مراحل ثبت شرکت نیز به انجام رسید.
طی این مدت کوتاه جهت فراهم سازی امکان عضوگیری تعاونی، هیئت مدیره با پیشنهاد و مشورت و همکاری برخی از اعضای محترم سازمان نسبت به تعریف ۴ پروژه اقدام نموده است. پروژه اول مربوط به تعاونی مسکن سازمان علوم پزشکی بود که بدلیل بالا بودن قیمت اولیه علیرغم شرایط استثنایی و بسیار مطلوب مورد استقبال قرار نگرفت.پروژه دوم مربوط به بلوار الغدیر است که با توجه به استقبال همکاران در حال تهیه مبایعه نامه خرید زمین می‌باشد. پروژه سوم مربوط به شهر پردیسان است که در حال تکمیل نهایی ظرفیت می‌باشد و پروژه چهارم نیز مربوط به مسکن مهر بوده که در حال عضوگیری ابتدایی می‌باشد.
در پایان لازم به ذکر استکه بر اساس نیت اولیه و برنامه فعلی هیت مدیره، مقرر است بعد از معرفی پروژه‌های اولیه و اتمام مراحل عضوگیری تعاونی، در اولین جلسه مجمع عمومی مجددا هیئت مدیره ۳ یا ۵ یا ۷ نفره با کاندیداتوری همگی متقاضیان واجد شرایط عضویت در هیئت مدیره و بازرسان تعاونی به رای مجمع عمومی مشخص و معرفی شوند. اعضای هیئت مدیره فعلی تعاونی بدون هیچ چشم داشتی و اصراری بر ابقای خویش، صرفا از باب باقیات صالحات و انجام وظیفه و ادای دین نسبت به سایر همکاران محترم نسبت به موارد فوق الذکر اقدام نموده‌اند و بعضی از آنها بدلیل مشغله‌های فراوان شخصی صرفا تا اولین جلسه مجمع عمومی در هیئت مدیره انجام وظیفه خواهند نمود لذا از هم اکنون از کلیه عزیزانی که تمایل به عضویت در هیئت مدیره و یا پذیرش مسئولیت بازرسی شرکت تعاونی را دارند دعوت می‌نماید ضمن ارائه درخواست کتبی خویش به دفتر تعاونی انشالله در اولین مجمع عمومی که در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد نسبت به کاندیداتوری خویش اقدام موثر بفرمایند

2 نظرات